Dersin Adı | Avrupa Birliği'nin Bölgesel Politikaları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 380 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Avrupa Birliği’nde Bölgesel Politikaların oluşumuna yol açan süreçleri incelemek, son 20 yılda gözlemlenen bölgeselleşmenin politik ekonomisini açıklamak, AB’de bölgeselleşme çeşitlerini ayırt etmek ve bu süreçleri AB yönetişimi bağlamında konumlandırmak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders AB içinde sosyoekonomik kaynaşma politikalarının kökenleri, evrimi ve mevcut durumunu ve AB bütünleşmesi için sunduğu zorlukları inceler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Bölgeselleşmenin ekonomi politiği | Keating, M. and Loughlin, J. (2004) The Political Economy of Regionalism (London: Routledge), Bölüm 1 |
3 | Devlet gelenekleri ve idari reform | Keating, M. and Loughlin, J. (2004) The Political Economy of Regionalism (London: Routledge), Bölüm 2 |
4 | Avrupa yönetişimi ve bölgesel politika | Keating, M. and Loughlin, J. (2004) The Political Economy of Regionalism (London: Routledge), Bölüm 3 |
5 | Uluslararası İlişkiler perspektifinde bölgeselleşme | Keating, M. and Loughlin, J. (2004) The Political Economy of Regionalism (London: Routledge), Bölüm 5 |
6 | AB politika yapım sürecinde bölgesel politika | Wallace, H. and Wallace, W. (2000) Policymaking in the European Union (Oxford: Oxford University Press), Bölüm 3 |
7 | AB yapısal fonlarının amaç, hedef ve araçları | Leonardi, R. (2005) Cohesion Policy in the European Union (Basingstoke: Palgrave), Bölüm 2 |
8 | Arasınav | |
9 | AB bölgesel politikasının bölgelere etkisi | RodriguezPose, A. and Fratesi, U. (2004) “Between Development and Social Policies: The Impact of European Structural Funds in Objective 1 Regions”, Regional Studies 38 (1), pp. 97/113. |
10 | Çok düzlemli yönetişim | Hooghe, L. and Marks, G. (2001) MultiLevel Governance and European Integration (Lanham: Rowman and Littlefield), Bölüm 6 |
11 | AB bölgesel politikasına ulusal tepkiler | Leonardi, R. (2005) Cohesion Policy in the European Union (Basingstoke: Palgrave), Bölüm 3 |
12 | AB bölgesel politikasının Türkiye’ye etkileri | |
13 | Çeşitli ve karasal kimlikler | Hooghe, L. and Marks, G. (2001) MultiLevel Governance and European Integration (Lanham: Rowman and Littlefield), Bölüm 3 |
14 | Politik başarı için bölgeselleşme gerekli midir? | Purcell, M. and Brown, J. C. (2005) “Against the local trap: scale and the study of environment and development”, Progress in Development Studies 5 (4), pp. 279/297. |
15 | 'Bölgesel Politika'nın güncel durumu | |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler, power point sunumlar
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Çeşitli uluslararası örgütlerin sosyoekonomik göstergeleri hakkındaki veri tabanları (ör. Eurostat, OECD) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 33 | |
Toplam | 169 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. | X | ||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. | |||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. | X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. | X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest